Distribuie

Descopera Lumea

Cele mai noi

02 martie 2024
  Platouri imense de gheata desprinse
18 februarie 2024
 Legendara Baba Dochia - Întoarcerea
17 februarie 2024
   Muntele Ararat este un munte
     Mulți au auzit de tragedia
30 noiembrie 2023
09 iulie 2023
    Povestea oamenilor îndrăgostiți de Titanic

Fii informat!

vaporul titanic cand se scufunda

Adevărul despre Titanic relatat de o supravietuitoare

24/07/2022

Titanic-Introducere

RMS Titanic a fost cel mai mare obiect mobil creat de om la acel timp, o prezență colosală în apă și subiectul unei povești tragice care ne fascinează până în zilele noastre.

46.328 de tone – volumul util intern al Titanicului

Care a fost lungimea Titanicul?

Titaicul ancorat in Southampton

Titanic avea o lungime de 882 picioare și 9 inci (269,1 metri), la acea vreme cel mai mare obiect în mișcare creat de om din lume. Astăzi, MS Allure of the Seas este cea mai mare navă de pasageri care plutește, cu o lungime de 1.187 de picioare (362 de metri).

92 de picioare – lățimea ei (28 de metri).

175 de picioare – înălțimea Titanicului, de la vârful pâlniilor până la chilă (53,3 metri).

Câte camere avea Titanic-ul?

1.     Au fost 840 de cabine în total, 416 în clasa întâi, 162 în clasa a doua și 262 în clasa a treia.

900 de tone – greutatea mărfurilor și a bagajelor pasagerilor transportate la bord.

23 de noduri – viteza maximă a Titanicului.

Știați ca?

„Portul de origine” al Titanicului (portul ei de înmatriculare) a fost Liverpool, însă pierderea ei pe mare a însemnat că nu a vizitat niciodată orașul. Acestea fiind spuse, Southampton era portul spre și de la care trebuia să navigheze.

Camera motoarelor de pe Titanic

29 – numărul de cazane pe cărbune cu trei furnale care alimenta Titanicul.

6.611 tone – cantitatea de cărbune stocată în buncărele navei.

825 de tone – cantitatea de cărbune folosită pe zi. Nava soră Olympic, de dimensiuni comparabile, dar cu un registru de tone brut mai mic de 45.324, avea un consum zilnic de cărbune de aproximativ 674 de tone.

1.050 de tone – cantitatea de cărbune folosită pe zi de navele Cunard, care, deși mai rapide, erau și mai mici și mult mai puțin eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

100 de tone – cantitatea aproximativă de cenușă care a fost aruncată de pe Titanic în mare în fiecare zi.

10.000 – numărul aproximativ de becuri de pe navă.

3 – numărul de motoare utilizate pentru alimentarea navei, 2 motoare reciproce externe (care puteau deplasa nava înainte sau înapoi) și un motor central cu turbină cu abur, care mergea doar înainte.

4 – numărul de punți înălțime la care se aflau cele două motoare principale, fiind cel mai mare construit vreodată la acea vreme.

3 – numărul de elice, 2 exterioare (3 x pale de 10′) antrenate de principalele motoare reciproce, și o elice  centrala (4 x pale de 6′) alimentat de motorul cu turbină cu abur.

38 de tone – greutatea celor două elice exterioare, care au fost realizate din bronz.

22 de tone – greutatea elicei centrale, de construcție turnată.

Elicele montate pe vasul Titanic

Pe 10 aprilie 1912, Titanic, cea mai mare navă care plutea la acel timp, a părăsit Southampton, Anglia, în călătoria sa inaugurală către New York City. White Star Line nu economisise cheltuieli pentru a-i asigura luxul.Pasagerii ei erau un amestec dintre cei mai bogați din lume, care se bucurau de eleganța unor locuri de cazare de primă clasă și imigranți îmbarcati in functie de clase sociale.

A fost considerată cea mai sigură navă construită vreodată, atât de sigură încât a transportat doar 20 de bărci de salvare - suficiente pentru a oferi spatiu doar pentru jumătate din cei 2.200 de pasageri și echipaj. Această discrepanță s-a bazat pe credința că, deoarece construcția navei a făcut-o „nescufundabilă”, bărcile ei de salvare erau necesare doar pentru a salva supraviețuitorii altor nave care se scufundau. În plus, bărcile de salvare au ocupat un spațiu valoros pe punte.

Patru zile în călătoria ei, la 11:40 P.M. în noaptea de 14 aprilie, ea a lovit un aisberg. Arhitectul ei a comparat sunetul impactului cu „o simpla zguduiala,nimic mai mult”. Cu toate acestea, coliziunea a fost fatală, iar apa înghețată s-a revărsat în curând prin navă.

A devenit evident că mulți nu își vor găsi siguranță într-o barcă de salvare. Fiecărui pasager i sa eliberat o vestă de salvare, dar speranța de viață a fost scurta atunci când oamenii erau expusi la apă cu patru grade sub îngheț. Pe măsură ce partea din față a navei se scufunda tot mai adânc, pasagerii s-au grăbit spre pupa. John Thayer a asistat la scufundarea dintr-o barcă de salvare.

„Am putut vedea grupuri din cei aproape o mie cinci sute de oameni încă la bord, agățați în ciorchini, ca niște albine care roiesc; doar pentru a cădea în masa, perechi sau individual, ca cea mai mare parte din urmă a navei, la peste 70 de m . S-a ridicat spre cer, până a ajuns la un unghi de şaizeci şi cinci sau şaptezeci de grade.”

Marea navă a alunecat încet sub apă la două ore și patruzeci de minute după ciocnire rupandu-se in doua.

În dimineața următoare, vasul Carpathia a salvat 705 supraviețuitori. O mie cinci sute douăzeci și doi de pasageri și echipaj s-au pierdut. Cercetările ulterioare au atribuit pierderea mare de vieți omenești unui număr insuficient de bărci de salvare și instruirii inadecvate în utilizarea acestora.

Relatarea unei persoane cu privinta la scufundarea Titanicului

Elizabeth Shutes, în vârstă de 40 de ani, era supraveghetoare pentru Margaret Graham, în vârstă de nouăsprezece ani, care călătorea cu părinții ei.

În timp ce Shutes statea în cabina lor de clasă I, simtea un fior ce călătorește prin navă. La început mângâiată de credința ei în siguranța navei, calmul lui Elizabeth este curând spulberat de realizarea tragediei iminente:

„Deodată, un tremur ciudat a trecut pe sub mine, aparent pe toată lungimea navei. Surprins de însăși ciudatenia mișcării tremurătoare, am sărit pe podea. Cu o încredere prea perfectă în acel vas puternic, m-am întins din nou. Cineva a ciocănit. la ușa mea, iar vocea unui prieten a spus: „Vino repede la cabina mea; un aisberg tocmai a trecut pe lângă fereastra noastră; cred că tocmai am lovit unul”.

”Fără confuzie, fără zgomot de nici un fel, nu se credea niciun pericol iminent. Stewardesa noastră a venit și a spus că nu ne poate spune nimic. Privind în hol, am văzut capete apărând punând întrebări de la ușile pe jumătate închise. Totul  era nemișcat ca în mormânt, fără emoție. M-am așezat din nou. Prietenul meu era îmbrăcat până acum; tot eu și fiica ei am vorbit mai departe, Margaret prefăcându-se că mănâncă un sandviș. Mâna i-a tremurat astfel încât pâinea să se despartă de pui. Apoi am văzut că era speriată și pentru prima dată și eu, dar de ce să mă îmbrac, căci nimeni nu dăduse nici cel mai mic indiciu despre vreun pericol posibil?”

”Un ofițer a trecut pe lângă uşă. Am întrebat: „Există vreun accident sau pericol de orice fel? „Nici unul, din câte știu eu”, a fost răspunsul lui politicos, spus în liniște și cu cea mai bună amabilitate. Același ofițer a intrat apoi într-o cabină, aflată la puțină distanță pe marginea casetei și, în acel moment, neîncrezător în tot, am ascultat cu atenție și am auzit distinct: „Puteam ține apa afară pentru o vreme”. Atunci, mi-am dat seama de groaza unui accident pe mare. Acum era prea târziu să te îmbraci; , dar o haină și o fustă au fost în curând îmbrăcate; papucii erau mai rapizi decât pantofii; stewardesa ne-a îmbrăcat cu vesta și eram pregătiți când domnul Roebling a venit să ne spună că ne va duce la mama prietenului nostru, care ne aștepta deasupra...”

”De fiecare parte a scărilor stau liniștiți, curajoși, ispravnicii, toți echipați cu veste salvatoare albe, fantomatice. Acum doar fețe palide, fiecare formă legată de acele bare albe. O scenă atât de groaznică. Am trecut mai departe. Privirea liniştită de speranţă din ochii bărbaţilor curajoşi în timp ce soţiile au fost puse în bărcile de salvare. Nimic nu i-a scăpat în acest moment înfricoșător. Am plecat de pe terasa de sus. Domnul Case și domnul Roebling, bărbați americani curajoși, ne-au condus până la barca de salvare, nu au făcut niciun efort să se salveze, ci s-au dat înapoi pe punte.”

”Mai târziu s-au dus la un mormânt de cinste cu toti cei care nu au supravietuit.

Barca noastră de salvare, cu treizeci și șase de persoane în ea, a început să coboare spre mare. Acest lucru s-a făcut în mijlocul celei mai mari confuzii. Marinarii aspri dau ordine diferite. Niciun ofițer la bord. Întrucât doar o parte a frânghiilor funcționa, barca de salvare era la un moment dat într-o asemenea poziție încât părea că trebuie să ne răsturnăm în aer. În cele din urmă, frânghiile au lucrat împreună și ne-am apropiat din ce în ce mai mult de apa neagră și uleioasă. Prima atingere a bărcii noastre de salvare pe acea apa neagră mi-a venit ca un ultim rămas bun de la viață și așa am mânat - o barcă minusculă pe un ocean imens - am vâslit departe de ceea ce fusese o casă sigură timp de cinci zile.”

”Prima dorință a tuturor a fost să rămână lângă Titanic. Cu toții ne simțeam mult mai în siguranță lângă navă. Cu siguranță un astfel de vas nu s-ar putea scufunda. Am crezut că pericolul este exagerat și am putea fi luați din nou la bord. Dar cu siguranță conturul acelei nave grozave și bune creștea mai puțin vizibil. Prova bărcii devenea înnegrită. Lumină după lumină dispărea, iar acum acei marinari aspri au pus vâsle și ni s-a spus să cautam sub scaune, oriunde, un felinar, o lumină de orice fel. Fiecare loc era gol. Nu era apă - nici un stimulent de niciun fel. Nici un biscuit - nimic care să ne țină în viață dacă am fi plutit mult...”

”Stăteau lângă mine în barca de salvare o mamă și o fiică. Mama lăsase un soț pe Titanic, iar fiica un tată.

...Stelele au dispărut încet, iar în locul lor a venit strălucirea slabă roz a unei alte zile. Apoi am vazut: „O lumină, o navă”. Nu puteam, nu aș fi vrut, să mă uit cât timp exista un pic de îndoială, dar mi-am ținut ochii departe. Toată noaptea am auzit: „O lumină!”. De fiecare dată s-a dovedit a fi una dintre celelalte bărci de salvare ale noastre, cineva care aprindea o bucată de hârtie, orice puteau găsi să ardă, iar acum nu-mi venea să cred. Apoi m-am uitat și am văzut o navă. O navă strălucitoare cu lumini; puternică și neclintită ea a așteptat și noi trebuia să fim salvati. Aceeași navă care venise să ne salveze ar putea să ne doboare daca nu ne vede. Dar nu; ea ne-a vazut,corabia și zorii au venit împreună, ca un tablou viu”.

Descopera si

Cinci dezastre pe Titanic înainte de lovirea icebergului