Vă întrebați ce vitamine întăresc sistemul imunitar? Haideti sa ne uitam la nutrienții care vă pot ajuta să rămâneți sănătoși

 

Este esențial să înțelegeți care sunt vitaminele care întăresc sistemul imunitar. La urma urmei, lumea noastră nu este sterilă. În fiecare zi, suntem expuși la o multitudine de microbi dăunători care evoluează constant pentru a ne infecta mai bine.

Cunoscând riscurile, încercăm adesea să facem tot ce ne stă în putere pentru a ne proteja de îmbolnăvire. S-ar putea să ne punem o jachetă, să bem niște ceai cald și să mergem la o farmacie pentru niște întăriri. Dar știm ce vitamine întăresc sistemul imunitar? Și este chiar posibil să lupți împotriva răcelii cu anumiți nutrienți sau este doar un truc de marketing?

Este greu de subestimat rolul pe care nutriția îl joacă în menținerea sănătății și bunăstării noastre. Studiile au arătat că o dietă care constă în principal din alimente integrale și oferă o cantitate suficientă de proteine ​​​​de bună calitate este cheia longevității și îmbunătățirea calității vieții. Cu toate acestea, sistemul nostru imunitar este, fără îndoială, cea mai complexă parte a corpului uman, în afară de creier și poate necesita mai mult decât obținerea de puțini nutrienți specifici pentru a-l menține în stare de vârf.

 

Aici, vom analiza dacă vitaminele pot stimula cu adevărat sistemul imunitar și care dintre acești nutrienți sunt importanți pentru a vă ajuta să rămâneți sănătoși.

 

Sistemul tău imunitar lucrează neobosit pentru a lupta împotriva bacteriilor și virușilor dăunători cu care intri în contact. Este unul dintre cele mai complicate și mai interconectate sisteme din corpul uman, cu mulți factori diferiți care modelează răspunsul tău imunitar. Acestea includ structura ta genetică, vârsta, starea de sănătate și nivelul de stres.

 

Dieta este unul dintre cei mai mari contributori la un sistem imunitar sănătos. Un număr tot mai mare de dovezi sugerează că dieta occidentală modernă – bogată în zahăr, sare și grăsimi – poate fi de vină pentru o creștere abruptă a bolilor cronice în întreaga lume.

 

Corpul dumneavoastră are nevoie de o serie de nutrienți diferiți pentru a vă întări apărarea și pentru a se ferii de boli. Dar, deși anumiți nutrienți fac o treabă bună în susținerea sistemului imunitar, nu este la fel de ușor ca să iei o pastilă de multivitamine în fiecare dimineață. Dacă ești serios în ceea ce privește îmbunătățirea imunității, poate fi necesar să implementezi schimbări de durată și de anvergură în obiceiurile tale alimentare.

Totuși, abordarea deficiențelor de vitamine și minerale ar putea fi un început bun. Micronutrienții contribuie la apărarea naturală a organismului prin întărirea barierelor sale fizice (cum ar fi pielea sau mucoasa), creșterea producției de anticorpi și îmbunătățirea „comunicației” între celule. Unele vitamine tind să vă susțină mai bine sistemul imunitar decât altele.

 

Vitamina C

 

Vitamina C, sau acidul ascorbic, așa cum este și cunoscut, este un ingredient comun pe care îl veți găsi în multe medicamente fără prescripție medicală pentru răceală și gripă. Deficitul de vitamina C a fost mult timp legat de funcția imunitară slabă și de o susceptibilitate crescută la infecții.

Studiile arată, de asemenea, că atunci când corpul dumneavoastră se luptă cu o infecție, suplimentarea cu vitamina C vă poate ajuta să vă recuperați mai repede , chiar și atunci când mâncați deja doza zilnică recomandată de 75-90 mg de acid ascorbic pe zi. .

Vitamina C susține sistemul imunitar la mai multe niveluri. Printre alte funcții, întărește celulele albe din sânge, menține o barieră puternică a pielii și protejează împotriva stresului oxidativ.

 

Mulți oameni cred că citricele au cea mai mare concentrație de acid ascorbic. Nu greșesc – o portocală de mărime medie conține aproape 70 mg de vitamina C. Cu toate acestea, anumite legume pot fi, de asemenea, surse excelente. Un ardei gras, de exemplu, conține aproape 65 mg, în timp ce 100 g de broccoli oferă mai mult de 89 mg.

 

Vitaminele B

 

Vitaminele B sunt esențiale pentru existența tuturor formelor de viață de pe planeta noastră, de la bacterii la oameni. Există opt tipuri diferite de vitamina B și fiecare este responsabil pentru o gamă largă de procese metabolice și de reglare. Pentru a spune simplu, fără vitaminele B nu am fi capabili să ne mișcăm, să gândim sau să construim și să reparam niciun țesut din corpul nostru.

 

Există, de asemenea, dovezi substanțiale că acești nutrienți joacă un rol important în întărirea sistemului nostru imunitar. Deficiențele de acid folic  B9 și B12  pot modifica drastic răspunsurile imune, afectând producția și activitatea globulelor albe. De asemenea, pot duce la o afecțiune numită hiperhomocisteinemie, care crește inflamația sistemică și declanșează multe alte boli. Un studiu din 2017 a constatat, de asemenea, că nivelurile scăzute de B6 afectează negativ sistemul nostru imunitar.

 

Din fericire, puteți obține vitaminele B din majoritatea alimentelor integrale. Atâta timp cât respectați o dietă sănătoasă, bogată în cereale integrale, carne, ouă, leguminoase, semințe, nuci, fructe și legume cu frunze închise la culoare, ar trebui să atingeți cu ușurință doza zilnică recomandată.

 

Vitamina D

Vitamina D a fost folosită fără să știe în tratamentul tuberculozei înainte ca antibioticele să fie introduse. Uleiul de ficat de cod și expunerea la lumina soarelui au fost folosite pentru a trata tuberculoza – ambele tratamente sunt bogate în vitamina D.

 

Deficitul de vitamina D a fost legat de un risc crescut de a dezvolta mai multe boli autoimune, inclusiv psoriazis, scleroza multipla si artrita reumatoida. În plus, acest micronutrient ajută la activarea și proliferarea celulelor albe din sânge, întărindu-ne apărarea împotriva diferitelor boli.

Carnea roșie, ficatul, gălbenușurile de ou și peștele gras, cum ar fi somonul, sardinele și macroul, tind să conțină cele mai mari cantități de vitamina D.

Dacă nu sunteți un fan al alimentelor pe bază de animale, nu vă faceți griji. Multe țări adaugă vitamina D în produsele alimentare, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, laptele vegetal sau ciupercile, pentru a preveni deficiențele populației generale.

 

Zinc

 

Zincul, deși din punct de vedere tehnic nu este o vitamină, este unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru sănătatea noastră. Este esențial pentru creșterea, dezvoltarea și funcționarea sistemului nostru nervos și reproductiv. Fără zinc, și sistemul nostru imunitar va avea de suferit.

Cercetările  sugerează că zincul are un efect direct asupra producției și funcției celulelor albe din sânge. De asemenea, poate acționa ca un imunostimulant - o componentă care este capabilă să mărească eficacitatea răspunsurilor sistemului imunitar. În plus, multe studii au arătat că zincul poate exercita proprietăți anticancerigene, mai ales prin protejarea și repararea catenelor de ADN.

Puteți găsi zinc în multe alimente de bază obișnuite, cum ar fi cerealele integrale, produsele lactate, carnea, lintea sau nucile. Multe produse alimentare, în special cerealele pentru micul dejun, tind să fie îmbogățite și cu acest nutrient.

 

Cum sa integrezi vitaminele in dieta ta de zi cu zi
 

În timp ce suplimentele de vitamine pot părea o soluție ușoară, cea mai bună modalitate de a asigura un aport suficient de nutrienți esențiali este menținerea unei diete sănătoase și echilibrate. Corpul tău tinde să absoarbă și să utilizeze mai bine vitaminele din alimente, în timp ce suplimentele pot fi de calitate diferită.

Cu toate acestea, este posibil ca o dietă echilibrată să nu fie întotdeauna fezabilă și este posibil să aveți în continuare deficit de nutrienți chiar dacă aveți o dietă sănătoasă. În acest caz, suplimentele de vitamine pot fi utile.

Și în timp ce alimentația va juca cu siguranță un rol important în construirea unui sistem imunitar puternic, dacă doriți să vă maximizați șansele de a evita o infecție, este posibil să trebuiască să abordați și alte aspecte ale stilului dvs. de viață.

În loc să ne gândim la întărirea sistemului imunitar, este mai bine să ne gândim la menținerea acestuia sănătos și echilibrat.

În mod ideal, acest echilibru va fi creat atât prin intervenții de nutriție, cât și de stilul de viață. Nu numai că trebuie să mănânci și să bei bine, dar există și alte aspecte importante ale sănătății și bunăstării tale care trebuie abordate pentru echilibru. Dormiți bine, digerați bine, reduceți stresul pe termen lung, rămâneți conectat cu prietenii și mâncați cu atenție.

08/08/2022

Ce vitamine întăresc sistemul imunitar?

femeie care ia viamine pentru sistemul imunitar
Fii informat!
24 septembrie 2022
Mureșul este un râu care
23 septembrie 2022
Cele mai mari mistere nerezolvate
18 septembrie 2022
Dacă cineva încearcă să descrie
15 septembrie 2022
Breb este un sat tradițional
15 septembrie 2022
Sumerienii au fost prima mare

Cele mai noi

Descopera Lumea