Expertii în pierderea în greutate și alimentația sănătoasă, analizează de ce lunile de toamnă sunt cel mai bun moment al anului pentru a mânca sănătos și a rămâne activ.

 

Toamna ar putea fi momentul perfect pentru a începe un stil de viață sănătos

 

Contrar credinței comune, obezitatea nu este doar o problemă cosmetică, ci o problemă medicală. Nu numai că este dificil de tratat complet, obezitatea are și o rată de recurență foarte mare. Este cauza principală a numeroaselor complicații precum hipertensiunea arterială, calculii biliari, diabetul și chiar unele tipuri de cancer.

 

Studiile au dezvăluit că peste 80% dintre oameni se îngrașă toamna și începutul iernii, ceea ce arată că obezitatea are o legătură certă cu vremea. În acest articol, aruncăm o privire asupra cauzelor acestei variații sezoniere a greutății unei persoane și, de asemenea, enumeram câteva modalități eficiente de a evita obezitatea, în special toamna și iarna.

 

Obezitatea – Vulnerabilitate crescută în timpul toamnei și iernii?

 

Unii guru al pierderii în greutate cred că, în medie, o persoană crește cu aproximativ 5-7 kilograme în timpul vacanțelor de iarnă. În timp ce sărbătorile de iarnă joacă un rol în creșterea în greutate a multor copii, precum și a adulților, nu este de natură să pună vina pe deplin pe timpul pauzei. Este modul în care îți folosești timpul liber care contează.

În plus, la fel ca în orice altă perioadă a anului, cantitatea de activități fizice sau lipsa acestora este un factor decisiv în starea ta de fitness. Cu toate acestea, pentru a vă controla greutatea și a lupta împotriva obezității, trebuie să fiți conștienți de motivele probabile pentru creșterea în greutate în timpul iernii. În această secțiune, vom trece peste cei mai comuni cinci factori care duc la obezitate în timpul vacanței de toamnă și iarnă.

 

1.1. Petrecerile de sărbători și obiceiurile alimentare nesănătoase

 

Cui nu-i place să se bucure de rețete și bucătării delicioase, cum ar fi o friptură de vite, grătar sau slănină prăjită? Sărbătorile fără petreceri sociale și de familie sunt că mâncarea fără condimente. Sărbătoarea din când în când este în regulă, iar corpul poate digera caloriile suplimentare cu un pic de antrenament suplimentar sau activitate fizică.

Totuși, ceea ce doare este o supradoză de alimente nesănătoase pe care le iei în vacanțe de iarnă. Studiile indică faptul că o persoană obișnuită tinde să ia peste 40% calorii în plus la masa într-o petrecere în comparație cu masa de acasa. O supraalimentare continuă în sărbătorile de iarnă duce la stocarea unei cantități mari de grăsimi în organism, crescând astfel greutatea.

 

1.2. Inactivitate din cauza lenei

 

Din cauza lipsei de muncă și a presiunii școlare și în absența oricărei constrângeri de a-ți trezi devreme în timpul sărbătorilor de iarnă, ai tendința de a dormi prea mult. Căldura lenjeriei tale confortabile și temperatură rece și răcoroasă de afară se adaugă lenei tale. Aceasta inactivitate crescută este poate cea mai mare cauza a creșterii cazurilor de obezitate.

Împreună cu obiceiurile de supraalimentare și băutură menționate anterior, acest stil de viață leneș vă agravează problema excesului de greutate. De asemenea important de știut că lenea și obezitatea merge aproape întotdeauna în mână, o crește pe ceaaltă și invers.

 

1.3. Zăpada reduce antrenamentul în aer liber

 

Sezonul de iarnă aduce cu el fie briza dimineață, fie zăpada, ceea ce face practic imposibil să ieși la jogging sau la alergat. Este un fapt stabilit științific că există o creștere bruscă a poluării aerului în climă la rece. 

 

1.4. Îmbrăcămintea de iarnă îți ascunde obezitatea

 

Ai tendința de a purta mai multe straturi de îmbrăcăminte și pulovere de lână, jachete etc. pentru a te proteja de frigul iernii. Deoarece îmbrăcămintea îți menține corpul complet acoperit aproape în orice moment, creșterea în greutate trece total neobservată. Nici tu nu poți să-ți dai seama de problema agravantă și nici altcineva nu ți-o poate indica până în vara următoare.

Vigilența cu privire la o problemă este primul pas către încercarea de a scăpa de ea. Deoarece obezitatea rămâne ascunsă, vigilența cu privire la problemă nu există, ceea ce sporește și mai mult complicația.

 

1.5. Metabolism încetinit

 

Pe lângă toate cauzele menționate mai sus, care sunt externe organismului, există un motiv intern pentru creșterea în greutate în timpul iernii si al toamnei. Poate suna puțin incredibil, dar este un fapt dovedit științific că, la fel ca multe alte animale, chiar și corpul uman se pregătește pentru hibernare incepand cu toamna. Este un proces care este înrădăcinat în memoria genetică a tuturor vertebratelor prin evoluția a 400 de milioane de ani.

Pe măsură ce iernile se apropie, creierul uman semnalează organismului să treacă la modul de conservare a combustibilului pentru a supraviețui perioade mai lungi cu un aport mai mic de alimente. Acest lucru se realizează prin reducerea producției de insulină și stocarea grăsimilor; această stare rezistentă la insulină a corpului începe în toamna și continuă până la sosirea sezonului de vară.

Cu metabolismul redus, organismul arde mai puține calorii, ficatul produce o cantitate mai mare de grăsime și o stochează în diferite țesuturi pentru a fi utilizate în perioada de repaus; , această grăsime nu se arde și duce la creșterea în greutate și, ulterior, la obezitate. Metabolismul încetinit combinat cu un aport crescut de calorii agravează și mai mult problema.

 

Cum să opriți creșterea în greutate și să vă mențineți greutatea optima?

 

Dacă ați încercat să slăbiți, veți fi de acord că menținerea unei greutăți sănătoase după ce ați obținut-o este mai dificilă decât a pierde în greutate în primul rând. Majoritatea oamenilor care slăbesc, consideră că este aproape imposibil să o mențină și, ca urmare, o recuperează după ceva timp. Acest lucru se datorează în principal regimului nesustenabil pe care l-au urmat pentru a-și atinge greutatea țintă.

Cu toate acestea, este posibil să vă mențineți un corp sănătos prin integrarea unui regim de exerciții fizice în rutina zilnică, gestionând dieta și păstrând starea de spirit potrivită. Fiecare dintre acești factori joacă un rol important în pierderea în greutate și menținerea ei sub control. În timp ce restricționarea dietei reduce aportul de calorii, exercițiile fizice regulate măresc arderea caloriilor, schimbând astfel dezechilibrul energetic în favoarea ta. În cele din urmă, mentalitatea ta este cea care decide dacă vei recâștiga greutatea sau nu.

Amintiți-vă că motivul principal pentru creșterea în greutate este dezechilibrul energetic din corpul dumneavoastră. Câteva dintre cele mai eficiente, testate în timp și dovedite științific metode de a pierde în greutate și de a evita recâștigarea acesteia sunt discutate în această secțiune.

 

2.1. Controlul dietei

 

După cum am menționat deja, dezechilibrul energetic din corpul tău este cauza principală a creșterii în greutate. Acest lucru implică faptul că cantitatea de calorii pe care o introduci în corpul tău este mult mai mare decât cea pe care o folosești. Așadar, pentru a slăbi, primul pas este să restricționezi aportul de energie controlând dieta și eliminând alimentele nesănătoase.

Nu înseamnă că trebuie să te înfometezi sau să începi vreun plan de dietă super restrictiv. A avea un număr de mese mici care constau în mare parte din legume și fructe bogate în fibre și evitarea consumului de alimente bogate în calorii, în special chiar înainte de culcare, poate fi un drum lung. Nu vă răsfățați foarte des și fiți pretențioși în privința gustărilor.

 

2.2. Părăsește confortul camerei tale și fă sport în mod regulat

 

Aceasta este cealaltă jumătate a soluției la problema dezechilibrului energetic. Exercițiile fizice regulate sunt necesare în orice moment, dar importanța sa în toamna si in iarna este foarte importanta. După cum sa văzut deja în secțiunea anterioară, sezonul de toamna aduce cu sine grăsimi suplimentare, deoarece aveți tendința de a mânca mai mult și corpul dumneavoastră intră în modul de economisire a energiei.

Este posibil ca uneori să nu fie posibil să ieșiți în aer liber din cauza condițiilor meteorologice. Cel mai bun mod de a face față situației este de a concepe un regim de exerciții care constă în antrenament în interior. Începeți cu exerciții ușoare și creșteți treptat intensitatea și dificultatea; este important să aveți un obiectiv și să îl faceți interesant, astfel încât să vă puteți menține concentrarea. Deși antrenamentul fizic de dimineață este cel mai bun, poți alege un alt moment al zilei, care se încadrează în programul tău.

 

2.3. Concentrați-vă pe aerobic, cardio și suplimentați-le cu yoga

 

Programul dvs. de exerciții ar trebui să includă minimum trei ore de antrenament fizic în fiecare săptămână, care ar putea fi de 30 de minute fiecare timp de șase zile. Pentru a o descompune grasimea si mai mult, trebuie să practicați exerciții de aerobic și cardio pentru rezultate optime. Toamna s-ar putea să nu vă permită să întreprindeți activități fizice riguroase continue, de aceea ar trebui să includeți explozii scurte de exerciții riguroase între aerobic moderat, alergare sau ciclism.

De asemenea, exploziile bruște de efort ajută la pornirea metabolismului încetinit. De asemenea, puteți urma power-yoga pentru a adăuga variații regimului dumneavoastră. Deși nu se știe că antrenamentul obișnuit de yoga are un impact mare asupra scăderii în greutate, acesta poate fi totuși util, deoarece nu numai că vă permite să vă controlați dorințele și nivelul de stres, dar vă oferă și o conștientizare sporită despre corpul vostru. Un program ideal de exerciții va combina exercițiile de aerobic sau cardiovasculare cu yoga.

 

2.4. Îmbunătățiți-vă circulația sângelui folosind masaje.

 

Uneori, un blocaj sau o obstrucție a vaselor de sânge poate duce la probleme de circulație. Circulația sângelui are un rol important în activitățile metabolismului. Un masaj bun ajută la relaxarea mușchilor și tendoanelor, astfel încât orice constrângere asupra vaselor de sânge să fie eliberată. Prin urmare, un masaj ajută la îmbunătățirea metabolismului corpului tău.

12/08/2022

De ce toamna este cel mai bun moment al anului pentru a pierde in greutate

pierderea si conservarea greutatii toamna exercitii in parc toamna
Fii informat!
24 septembrie 2022
Mureșul este un râu care
23 septembrie 2022
Cele mai mari mistere nerezolvate
18 septembrie 2022
Dacă cineva încearcă să descrie
15 septembrie 2022
Breb este un sat tradițional
15 septembrie 2022
Sumerienii au fost prima mare

Cele mai noi

Descopera Lumea